Λογοθεραπεία για Παιδιά

Λογοθεραπεία

Οι Λογοθεραπευτές αναλαμβάνουμε την αξιολόγηση και αποκατάσταση διαταραχών επικοινωνίας,  λόγου και ομιλίας σε παιδιά και εφήβους.Οι δυσκολίες αυτές μπορεί να αφορούν τον προφορικό ή τον γραπτό λόγο και να εντοπίζονται τόσο σε επίπεδο αντίληψης και κατανόησης, όσο και σε επίπεδο παραγωγής και έκφρασης.

Πιο συγκεκριμένα, δουλέυουμε με παιδιά που παρουσιάζουν:

Ένα παιδί χρειάζεται Λογοθεραπεία όταν:

  • Έχει διαγνωσθεί με μία ή περισσότερες αναπτυξιακές ή νευρολογικές διαταραχές
  • Παρουσιάζει προβλήματα ακοής ή σχιστίες και κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες
  • Όταν έχει φτάσει στην ηλικία των 3 ετών και δε μιλάει ή οι γύρω του δυσκολεύονται να το καταλάβουν
  • Δείχνει να μην κατανοεί αυτά που του λέμε (δεν ακολουθεί απλές εντολές)
  • Αντικαθιστά ένα ή περισσότερους ήχους της ομιλίας με άλλους (πχ αντί για θέλω λέει φέλω)
  • Δεν παράγει σωστά ή δεν παράγει καθόλου έναν ή περισσότερους ήχους της ομιλίας
  • Ο προφορικός του λόγος είναι περιορισμένος ή έχει τηλεγραφική μορφή
  • Δυσκολεύεται να περιγράψει ή να αφηγηθεί καθημερινά γεγονότα
  • Δυσκολεύεται να ανακαλέσει από μνήμης γεγονότα ή να συγκρατήσει πληροφορίες
  • Δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις επικοινωνιακές ανάγκες ενός κοινωνικού πλαισίου

Σημάδια που πρέπει να μας προβληματίσουν

 18 ΜΗΝΩΝ

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝ:

  • Δεν ακούει στο όνομά του
  • Δεν ακολουθεί απλές εντολές (π.χ βάλε τη μπάλα στο κουτί)
  • Δεν έχει πει τις πρώτες του λέξεις
  • Δε δείχνει αντικείμενα/ζώα/πράγματα όταν του ζητηθεί

24 ΜΗΝΩΝ

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝ:

  • Δε δείχνει εικόνες από ένα βιβλίο όταν του ζητηθεί
  • Λέει λιγότερες από 50 λέξεις αυθόρμητα, σταθερά και χωρίς βοήθεια
  • Δε σχηματίζει φράσεις (2 λέξεις  μαζί π.χ πάμε πάλι)
  • Δεν ακολουθεί σύνθετες εντολές (π.χ πήγαινε στο δωμάτιο να φέρεις τα παπούτσια σου)
  • Δε δείχνει κοινωνικό ενδιαφέρον
  • Δε χρησιμοποιεί κατάλληλα τα αντικείμενα

36 ΜΗΝΩΝ

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝ:

  • Δεν κάνει ερωτήσεις
  • Δε σχηματίζει προτάσεις (π.χ  θέλω κι’άλλη μπανάνα)
  • Μη οικεία πρόσωπα και άλλα παιδιά δεν καταλαβαίνουν τι λέει όταν μιλάει
  • Δυσκολεύεται να περιγράψει απλές εικόνες
  • Δε συμμετέχει σε διάλογο

4 ΕΤΩΝ

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝ:

  • Δε σχηματίζει προτάσεις
  • Δε χρησιμοποιεί ερωτηματικές & αρνητικές προτάσεις (π.χ. που πήγαν όλα τα παιδιά μαμά
  • Δε χρησιμοποιεί λειτουργικά μέρη του λόγου (άρθρα, αντωνυμίες, προθέσεις κ.α)
  • Δε χρησιμοποιεί σωστά καταλήξεις  ρημάτων, ονομάτων
  • Δυσκολεύεται να περιγράψει καθημερινά γεγονότα

5 ΕΤΩΝ

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝ:

  • Η ομιλία του παιδιού δε γίνεται πλήρως κατανοητή από τους άλλους
  • Παρατηρούνται δυσκολίες ακουστικής επεξεργασίας
  • Δυσκολεύεται να οργανώσει μια ιδέα και να την επικοινωνήσει κατάλληλα